Emme hyväksy EU:n esittämiä muutoksia asedirektiiviin ja suhtaudumme suurella varauksella metsähallituksen yhtiöittämiseen

Perussuomalaisten Pohjois-Pohjanmaan piiri ei hyväksy EU:n esittämiä muutoksia asedirektiiviin. Toteutuessaan esitetyt muutokset lopettaisivat reserviläisammunnat sekä haittaisivat metsästystä, ampumaharrastusta ja asekeräilyä. Maanpuolustuksen näkökulmasta muutokset ovat täysin kestämättömiä, sillä puolustukseemme kuuluu laaja reserviläisjoukko ja vapaaehtoinen maanpuolustustyö. EU ei saa omilla toimillaan jyrätä jäsenvaltion itsenäistä maanpuolustusta. Laittoman asekaupan ongelmat eivät ratkea laillisiin aseisiin kohdistuvia lakeja tiukentamalla.

Pohjois-Pohjanmaan piiri suhtautuu suurella varauksella metsähallituksen yhtiöittämiseen. Metsien hoito ei kaipaa lisää byrokratiaa ja yhtiöittämiseen liittyy tiettyjä vakavasti otettavia uhkakuvia. Katsomme, että tärkeintä kansallisomaisuuttamme, metsiä ja vesiä tulee erityisellä tavalla vaalia. Metsähallituksen johtamista tulee hallitusohjelman mukaisesti selkiyttää. Nyt vaikuttaa vahvasti siltä, ettei lausuntokierroksella oleva luonnos toteuta tätä hallitusohjelman kirjausta.