Pohjois-Pohjalaisilla teemoilla eteenpäin

Pohjois-Pohjanmaan piirin syyskokouksen antia:

Piiri valmistautuu tuleviin eduskuntavaaleihin valmiina ajamaan pohjois-pohjalaisia teemoja, maa- ja metsätalouden sekä teollisia työpaikkoja. Pienten ja keskisuurten yritysten asemaa tulee parantaa perussuomalaisten esittämän alv-vapaan tulorajan nostolla ja huojennusalueen laajennuksella.

Perussuomalaiset toteavat myös, että maatalouttamme tarvitaan jo elintarvikeomavaraisuuden vuoksi, eikä metsätalouteen saa laittaa lisärasitteita esim. verotuksen kautta. Tulevan hallituksen on myös lunastettava lupaukset biotalouden työpaikoista, joita varten tarvitaan mm. nuorten koulutuspaikkoja ja väylänpidon riittäviä määrärahoja. Biotalouden koti on Suomen maakunnissa.
Perussuomalaiset vastustavat EU:n järjetöntä tukipolitiikka, huonoa talouden hoitoa ja liittovaltiokehitystä. “Suomelle on tulossa jäsenmaksuun korotusta tulevassa talousarviossa”, paikalla ollut kansanedustaja ja valtiovarainvaliokunnan jäsen kansanedustaja Ville Vähämäki totesi puheessaan kokouksessa, jossa ilmoitti olevansa käytettävissä ehdolle tulevissa eduskuntavaaleissa.