Eduskunnan puhemies vierailee Ylivieskassa ensi maanantaina

Lehdistötiedote 10.11.2015

Julkaisuvapaa

Eduskunnan puhemies vierailee Ylivieskassa ensi maanantaina

Eduskunnan puhemies, Perussuomalaisten toisen kauden kansanedustaja Maria Lohela vierailee Ylivieskassa maanantaina 16.11.2015 klo 15.30 – 16.30. Ennen Ylivieskan vierailuaan Lohela puhuu XV Kerttu Saalasti -seminaarissa Nivalan teknologiakeskus NITEKissa. Puhemiehen vierailun kunniaksi Haapajärven, Ylivieskan ja Kaustisten perussuomalaiset paikallisyhdistykset sekä Perussuomalaisten Pohjois-pohjanmaan piiri järjestävät soppatykkikiertueen, joka alkaa aamupäivällä Haapajärveltä ja päättyy Ylivieskaan iltapäiväksi ja alkuillaksi.

Kansan tavattavissa puhemies Lohela on maanantaina 16.11 klo 15.30 – 16.30 Perussuomalaisten teltalla Citymarketin pihalla Ylivieskassa. Puhemiehen lisäksi tavattavissa ovat myös kansanedustajat Pirkko Mattila ja Ville Vähämäki sekä Perussuomalaisten Pohjois-pohjaanmaan piirin piirisihteeri Henna Kupsala.

Eduskunnan puhemies Maria Lohela on kotoisin Pohjois-pohjanmaalta, Nivalan Sarjankylältä. Samalla kylällä syntynyt piirisihteeri Kupsala on innoissaan alueen puolesta.

– On hienoa, että omalta alueeltamme kotoisin oleva puhemies on tulossa käymään Kalajokilaaksossa. Puhemiehen vierailu on myös maakunnan rajat ylittävä yhteinen voimanponnistus, sillä soppatykistä tarjottava hernekeitto on Kaustisten Perussuomalaisten käsialaa ja mukana on myös lapin PerusNaisten puheenjohtaja Sinikka Jylhä. Lätyt paistaa totuttuun tapaan Viitalan Matti Haapajärveltä. Ylivieska on vierailupaikkana erinomainen, sillä sinne on maakunnan väen helppo ja luonteva tulla soppatykin ääreen puhemiestä tapaamaan.

Ennen Puhemiehen Ylivieskan vierailua soppatykki ja muut vieraat ovat Haapajärvellä Halpa-Hallin pihalla klo 10 – 13. Ylivieskan tapahtuma alkaa klo 14.30 Citymarketin pihalla ja päättyy klo 19.00. Hernekeiton lisäksi tarjolla on myös lättykahvit.

Kirjoitettu 10.11.2015