Perussuomalaiset nimesi seitsemän kansanedustajaehdokasta

Kuvassa vasemmalta oikealle eduskuntavaaliehdokkaat Juha Liukkonen, Matti Viitala, Pirkko Mattila, Ahti Moilanen, Henna Kupsala ja piirin puheenjohtaja Paula Juka. Kuva: Sebastian Tynkkynen

Vapaa julkaistavaksi

Perussuomalaisten Pohjois-Pohjanmaan piiri valitsi ensimmäiset kansanedustajaehdokkaat piirin ylimääräisessä kokouksessa 29.6.2014. Jäsenäänestyksen perusteella asetettiin viisi ehdokasta: Insinööri, varakansanedustaja Juha Liukkonen (Ylivieska), luomuviljelijä, kunnanhallituksen ja -valtuuston jäsen Henna Kupsala (Siikajoki), kaupunginvaltuutettu, linja-autonkuljettaja Matti Viitala (Haapajärvi), kaupunginhallituksen jäsen, FT Anne Snellman (Oulu) ja liikenneopettaja, valtuutettu, piirin varapuheenjohtaja Ahti Moilanen Utajärvi. Loput ehdokkaat valitaan myöhemmin.

Kansanedustajat Olli Immonen ja Pirkko Mattila asetettiin kokouksessa ehdokkaaksi vuoden 2015 vaaleihin.

Tulevalla eduskunnalla ja hallituksella riittää tehtävää Suomen talouden korjaamisessa. Pääministeri Stubbin minihallitusohjelmaa ei voi pohjoisen näkökulmasta kiitellä. Suuret hankkeet ovat painottumassa Etelä-Suomeen. Samalla hallituksen kasvutavoitteet biotaloudessa lienevät kuihtumassa puistotaloudeksi, sillä edelleenkään kivihiilen tilalle ei olla saamassa kotimaiseen energiaan perustuvaa uutta kasvua ja kotimaisia työpaikkoja. Pohjoisessa on metsäperusteisen biotalouden laajat mahdollisuudet ja tulevaisuuden työpaikat.

Suomessa on parannettava elintarvike- ja energiaomavaraisuutta. Maaseutua ei saa ajaa alas rakennepolitiikalla, jolla nimenomaan vaikeutetaan kotimaisen lähiruuan tuotantoa.

Lisätiedot:
Sebastian Tynkkynen
Piirisihteeri / Perussuomalaisten Pohjois-Pohjanmaan piiri ry.
p. 0404-172745
Kirjoitettu 29.6.2014