Perussuomalaiset Oulun Suurmessuilla

Pohjois-Suomen messut ry juhli 65-vuotista taivaltaan Oulun Suurmessuilla 19.-21.8.2016. Myös perussuomalaiset osallistuivat perinteisille messuille. Perussuomalaisten Pohjois-Pohjanmaan piiri ry:n puheenjohtaja Jari-Pekka Teurajärvi oli tehnyt messujärjestäjille aloitteen, jossa ehdotettiin kaikkien puolueiden sijoittamista samalle messukadulle. Ehdotus laitettiinkin heti täytäntöön.

– Ajattelin, että kansalaisilla olisi turvallista tulla poliittisen puolueen teltalle ilman leimautumista yhden puolueen kannattajaksi, mikäli kaikkien puolueiden osastot ovat rinnakkain. Haastattelin messujen aikana kaikkien puolueiden edustajia ja he kaikki kokivat järjestelyn onnistuneeksi, kertoo Teurajärvi.

Kolmipäiväiset messut olivat perussuomalaisten osalta piirin organisoimat, mutta kaikki oululaiset paikallisyhdistykset osallistuivat omalla talkoopanoksellaan toteutukseen. Messuilla on ollut talkolaisia aina myös koko laajan piirin alueelta, koska näin on myös messuvieraita. Perussuomalaisista kansanedustajista tavattavissa messuilla olivat Kaj Turunen ja Ville Vähämäki.

– Saimme paljon evästystä kunnalliseen, maakunnalliseen sekä valtakunnalliseen politiikkaan. Joku tuli myös kertomaan, että olemme kääntäneet takkimme joka asiassa. Pyysin tätä henkilöä nimeämään yhden asian, jossa takki on kääntynyt. Hänelle ei tullut mieleen edes yhtä asiaa. Kerroin takinkäännön olevan median muokkaama mielikuva ja näytin listan perussuomalaisten saavutuksista hallitustaipaleella. Muuttui ääni kellossa, kommentoi Teurajärvi.

Suurmessut_Sinikka_ja_Tanja

Kuvassa (vasemmalta) PS Naisten aluevastaava Sinikka Jylhä ja Perussuomalaisten Pohjois-Pohjanmaan piirisihteeri Tanja Paakkola. (Kuva: Jari-Pekka Teurajärvi)

Kirjoitettu 3.9.2016