Perussuomalaisilla markkinamenestystä Haapajärvellä

Haapajärven syysmarkkinoiden PS -teltan henkilökuntaa toisena markkinapäivänä järjestösihteeri Joukamo Kortesalmen ikuistamana, kuvassa vasemmalta: Jukka Valli, kansanedustajaehdokas Matti Viitala, varavaltuutettu Jorma Kopsa ja kansanedustajaehdokas Henna Kupsala sekä Kupsalan kampanjapäällikkö Veikko Siitonen. Haapajärven syysmarkkinoiden PS -teltan henkilökuntaa toisena markkinapäivänä järjestösihteeri Joukamo Kortesalmen ikuistamana, kuvassa vasemmalta: Jukka Valli, kansanedustajaehdokas Matti Viitala, varavaltuutettu Jorma Kopsa ja kansanedustajaehdokas Henna Kupsala sekä Kupsalan kampanjapäällikkö Veikko Siitonen.

Perussuomalaisilla markkinamenestystä Haapajärvellä

Haapajärven Perussuomalaiset osallistuivat menestyksekkäästi Haapajärven syysmarkkinoille 13.-14.10.2014 omalla PS -teltalla kaupunginvaltuutettu Matti Viitalan johdolla. Tilaisuudessa vieraili kouluttajana tiistaipäivän ajan myös PS -järjestösihteeri Joukamo Kortesalmi.

Aloituspäivänä PS -teltalla olivat kansalaisten tavattavissa muun muassa kansanedustaja Ville Vähämäki ja kansanedustajaehdokas Juha Liukkonen Ylivieskasta. Toisena markkinapäivänä joukkoon liittyi mukaan myös kansanedustajaehdokas Henna Kupsala Siikajoelta.

Paikallisina markkinajärjestelijöinä olivat Viitalan lisäksi: paikallisyhdistyksen puheenjohtaja Lasse Vuolteenaho, kaupunginvaltuutettu, kaupunginhallituksen jäsen Mauri Mäntylä, varavaltuutettu Jorma Kopsa ja Erkki Saari sekä Jukka Valli.

Teltalta jaettiin vaalimateriaalia satamäärin pussitettuna. Ilmapalloja meni jakoon yli 300 kappaletta, joita jaettiin sitä mukaa mitä muilta töiltä ehdittiin.

Perussuomalaiset sai jälleen kerran poliittisen markkinailmatilan täydellisesti haltuunsa, koska kumpanakaan markkinapäivänä ei paikalla ollut ainoankaan muun poliittisen kilpailijapuolueen telttoja. Jos niitä jossakin on ollut, niin monessa tapauksessa ne on purettu kesken kaiken pois PS -yleisömenestykseen tympääntyneinä!

Kaikkineen tapahtuma oli mitä menestyksellisin, sillä teltalla ei selvitty enää vakiomiehityksellä, vaan lisäapuvoimia piti tilata muualta maakunnasta. Maakunnassa on nyt ollut lukuisia huippumenestykseksi osoittautuneita tilaisuuksia, joissa Haapajärven lisäksi on syytä mainita muun muassa Tyrnävän perunamarkkinat, jossa kansa pakkautui PS -teltalle kilpailijoiden telttojen vastaavasti ollessa lähes henkilökunnan varassa.

Kirjoitettu 19.10.2014