Perussuomalaisten kenttäkiertue kolusi Koillismaan: PS-ehdokkaat kansan parissa

Perussuomalaisten Pohjois-Suomen järjestösihteeri Joukamo Kortesalmi, PS- kansanedustajaehdokkaat luomuviljelijä Henna Kupsala ja yhdistelmäajoneuvonkuljettaja Janne Halunen sekä liikenneopettaja Ahti Moilanen olivat kansan parissa viime viikonvaihteessa laajalla kenttäkiertueella koko Koillismaalla ja Kainuussa.

Kuusamossa joukkoon liittyivät myös kansanedustaja Ville Vähämäki ja opettaja Lasse Mikkola.

Puolueen Kuusamossa asuva järjestösihteeri Joukamo Kortesalmi hämmästeli keskustan vaaliohjelmaa, missä aiotaan muka luopua kerrassaan keskustalaisesta luomuksesta – poliittisista virkanimityksistä.

– Onhan tämä nyt aivan suoranaista kansan sumuttamista ja vallitsevan raadollisen kuntatodellisuuden kätkemistä vihreän veran alle vaaliharhautustarkoituksessa.

”Miksi ihmeessä kepu ei ole lopettanut omaa jäsenkirjanimityspolitiikkaansa ja poliittisia läänityksiänsä yksin hallitsemillaan laajoilla maaseutualueilla”, hämmästeli Kortesalmi.

– Ei tähän mitään erillistä vaaliohjelmaa tarvita, vaan ainoastaan keskustalaisen hirmuhallintokulttuurin täyskäännös!

Järjestösihteeri Kortesalmi ennakoi eduskuntavaalien jälkeen muodostettavan hallituksen olevan kolmen suuren puolueen varaan rakennettu.

– Taitaa olla niin, että takiaispuolueet vaihtuvat tukiaispuolueeseen – keskustaan. Tämä tietää maaseudun alasajon jatkumista ja kiihtymistä entisestään sekä reuna-alueiden tyhjentymistä kiihtyvällä tahdilla, kun kepu ajaa kannattajansa kaupunkeihin päästäkseen itse ruuhka-Suomen päätöksentekopöytiin.

Kortesalmi totesi gallupkannatuksiin ja valtakunnalliseen vaalikeskusteluun viitaten käsillä olevan retromeiningin renessanssin ja Tankero-vitsien takaisinpaluun, kun keskustan puoluejohtaja Sipilä luisteli englanninkielisestä vaalikeskustelusta EU-tentissä.

– Trevira vaan sinne Sipilän suuntaan!

Itsekin maalla – Siikajoen Luohuan kylällä – maata viljelevä ja lammastaloutta harjoittava kansanedustajaehdokas Henna Kupsala visioi yrittäjyydellä ja kotimaisella energialla saatavan elinvoimaa maaseudulle.

– Pyrkimällä rohkeasti kohti energiaomavaraisuutta, voidaan maaseudulle saada kymmeniä tuhansia työpaikkoja lisää. Pienten yritysten asiaa on edistettävä ensimmäisen työntekijän palkkaamista helpottamalla ja yrittäjän sosiaaliturvaa parantamalla.

Kupsala katsoi lisäksi, että arvonlisäverotuksen alarajaa pitäisi nostaa kansalaisten omatoimisuuden edistämiseksi.

Perussuomalaisten kenttäkiertue jatkaa kulkuaan edelleen pitkin Oulun vaalipiiriä.IMG_9233

Perussuomalaisten kansanedustajaehdokkaat, kuvassa vasemmalta Ahti Moilanen, Janne Halunen ja Lasse Mikkola, järjestösihteeri Joukamo Kortesalmi ja kansanedustajaehdokas Henna Kupsala sekä kansanedustaja Ville Vähämäki kansan parissa Kuusamossa.

Kirjoitettu 23.3.2015