Ahti Moilanen valittiin uudeksi puheenjohtajaksi

Pohjois-Pohjanmaan Perussuomalaiset järjestivät sääntömääräisen syyskokouksensa 20.11.2016 Raahessa. Kokouksessa valittiin yksimielisesti piirin 1. varapuheenjohtajana toiminut Ahti Moilanen piirin puheenjohtajaksi. Puheenjohtajuus koskee sekä loppuvuotta 2016 että koko vuotta 2017.

Piirihallitukseen valittiin varsinaiseksi jäseneksi (ja henkilökohtaisiksi varajäseniksi) vuodelle 2017 seuraavat henkilöt:

Ahti Nevanperä, Taivalkoski (Raimo Puolakanaho, Taivalkoski)

Tapio Lämsä, Kuusamo (Juho Kellolampi, Pudasjärvi)

Anne Snellman, Oulu (Seppo Paakkari, Oulu)

Vaili Jämsä-Uusitalo, Oulu (Lare Inkala, Oulu)

Juha Vuorio, Oulu (Veijo Väänänen, Oulu)

Hannu Siipola, Kiiminki (Aaro Paakkari, Haukipudas)

Eino Pasanen, Tyrnävä (Janne Halunen, Kempele)

Harri Sanaksenaho, Ii (Petri Holm, Muhos)

Tuomas Okkonen, Liminka (Kalle Moilanen, Vaala)

Erkki Jauhiainen, Pyhäjärvi (Alpo Koski, Pyhäjärvi)

Mika Pietikäinen, Kärsämäki (Aino Jussila, Kärsämäki)

Jari Ojala, Siikajoki (Jonne Törmäkangas, Raahe)

Juha Kostet, Ylivieska (Ari Ahola, Sievi)

Kari Käräjäoja, Oulainen (Eero Erkkilä, Nivala)

Eduskunnan kuulumiset kokousväelle toi kansanedustaja Ville Vähämäki. Kuntavaaleihin liittyviin kysymyksiin vastasi Ville Vähämäen lisäksi kuntasihteeri Heimo Konttinen.

Perussuomalaisten Pohjois-Pohjanmaan piiri otti kantaa julkilausumassaan alueemme sairaalapalveluiden säilyttämiseen. Perussuomalaiset ovat huolissaan alueen sairaalapalveluiden tulevaisuudesta. Toimintojen jatkuminen Ylivieskan Visalassa, Raahen sairaalan kirurgisella osastolla sekä Oulaskankaan synnytysosastolla on vaarassa. Esimerkiksi Raahen ja Pyhäjoen alueilla on näkyvissä sekä työpaikkojen että väestömäärän kasvua jolloin sairaalapalvelujen jatkuvuus pitäisi turvata.

Perussuomalaisten Pohjois-Pohjanmaan piiri edellyttää, että sairaalapalvelut ylläpidetään koko maakuntamme alueella.

Kirjoitettu 22.11.2016