Talous- ja kirjanpitokoulutus Oulussa 2.2

Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun Perussuomalaisten paikallisyhdistysten taloudenhoitajien ja puheenjohtajien koulutuspäivä su 2.2.2014. klo 10 – 17, Kirkkotorin koulutuskeskus, Asemakatu 5, Oulu.

Koulutuspäivän aikana teemme vuoden 2013 kirjanpidon alusta loppuun niille yhdistyksille, joissa ei ole pidetty kaksinkertaista kirjanpitoa. Teemme sen yhdessä kunkin yhdistyksen edustajien kanssa siten, että puolueen talouspäällikkö Auli Kangasmäki tekee jonkun yhdistyksen kirjanpitoa askel askeleelta ja kaikki toimet heijastetaan kaikkien nähtäville kankaalle. Samaan aikaan muiden yhdistysten edustajat tekevät samalla kirjanpito-ohjelmalla oman yhdistyksensä kirjanpitoa. Meillä on paikalla myös neuvojia, jotka opastavat vieressä.

Asia etenee siis näin (nämä ohjeet koskevat vain niitä yhdistyksiä, joissa ei ole pidetty kaksinkertaista kirjanpitoa ja niitä muita yhdistyksiä, jotka haluavat siirtyä käyttämään puolueen kirjanpito-ohjelmaa):

1)      Tuomme mukanamme kirjanpito-ohjelman
2)      Kunkin yhdistyksen edustajat tuovat mukanaan kannettavan tietokoneen
4)      Yhdistysten pitää tuoda mukanaan vuoden 2012 kirjanpito ja tilinpäätös ja tase (jos sellainen on tehty). Ota yhteyttä, jos ei ole tehty.
5)      Yhdistysten pitää tuoda mukanaan vuoden 2013 kaikki kuitit ja tiliotteet
6)      Päivän lopputuloksena saatte mukaanne valmiina vuoden 2013 kirjanpidon, tuloslaskelman ja taseen, jotka ovat suoraan toiminnantarkastukseen kelpaavat.
Toivomme, että paikalle saapuu pyydetyt edustajat myös niistä paikallisyhdistyksistä, joissa on jo pidetty kaksinkertaista kirjanpitoa, sillä päivän aikana annetaan myös muuta talouteen ja tulevaan puolueen toimintaan liittyvää informaatiota.

Jos jollain yhdistyksellä ei ole kannettavaa tietokonetta, niin tuomme mukanamme tarvittavan määrän kannettavia tietokoneita. Jos joitakin “pelottaa” käyttää kirjanpito-ohjelmaa, niin tuomme mukanamme perinteisiä tilikirjoja ja neuvomme, miten kaksinkertainen kirjanpito tehdään käsin ja kynällä.

Jos joku yhdistys haluaa lähettää paikalle puheenjohtajan ja taloudenhoitajan lisäksi myös esim. sihteerin ja/tai varapuheenjohtajan, niin se sopii. Toivotaan paikalle kuitenkin jokaisesta yhdistyksestä edustajia.

Ennakkoilmoittautuminen välttämätöntä, Paula Jukalle.  paulju@nullluukku.com

Jos yhdistys ei aio osallistua lainkaan koulutukseen, niin pyydän ilmoittamaan siitäkin-

Terveisin Paula Juka, Pohjois-Pohjanmaan piiri, 040 5393670

Koulutuksen järjestää Perussuomalaiset puolue:
  • Auli Kangasmäki, auli.kangasmaki@nullperussuomalaiset.fi, 0400-917352, Perussuomalaisten talouspäällikkö
  • Pekka Kataja, pekka.kataja@nullgmail.com, 040-6693586, piirisihteeri / järjestösihteeri
Kirjoitettu 29.1.2014