Teurajärvi ehdolle Perussuomalaisten puoluehallitukseen

Perussuomalaisten Pohjois-Pohjanmaan piiri valitsi yksimielisesti oululaisen Jari-Pekka Teurajärven piirin ehdokkaaksi Perussuomalaisten puoluehallitukseen. Puoluehallitus käyttää ylintä päätäntävaltaa puoluekokousten välisenä aikana. Puoluehallitukseen kuuluvat puoluekokouksen valitsema puheenjohtajisto sekä puoluesihteeri. Puoluekokouksen valitsema puoluevaltuusto valitsee puoluehallituksen muut seitsemän jäsentä ja lisäksi puoluehallitukseen kuuluu eduskuntaryhmän edustaja. Puoluekokous pidetään kahden vuoden välein ja puoluehallituksen muut jäsenet valitaan vuosittain. Uusi puoluehallitus valitaan 12. maaliskuuta Helsingissä pidettävässä puoluevaltuuston kokouksessa.

Piirihallitus teki lisäksi seuraavia henkilövalintoja. Facebook vastaava Juha Kostet (Ylivieska), lehdenjakovastaava Hannu Siipola (Oulu), sisäisen tiedotuksen vastaava Eeva Mosorin (Raahe), tavaravastaava Janne Koskela (Oulu), tilinhoitaja Marja Onnela (Ylivieska).

Työvaliokuntaan valittiin Jari Pekka Teurajärvi (Oulu), Ahti Moilanen (Utajärvi), Harri Sanaksenaho (Ii,) Janne Koskela (Oulu), Henna Kupsala (Siikajoki), Paula Juka (Muhos), Janne Halunen (Kempele), Lare Inkala (Oulu), Eeva Mosorin (Raahe), Matti Viitala (Haapajärvi) ja Aaro Paakkari (Oulu).

Perussuomalaisten Pohjois-Pohjanmaan piiri suhtautuu epäillen sisäministeriön esitykseen poliisiasemaverkon karsimisesta säästöihin vedoten. Poliisi on velvoitettu säästötoimiin valtion kehyspäätöksen mukaisesti, mutta laskevat kehykset ja muuttuneet turvallisuusuhat ovat haastava yhtälö. Esityksen mukaan lakkautettava asemia olisivat Liminka ja Haukipudas, jotka kuitenkin edustavat laajaa väestöpohjaa. Poliisin näkyvyydellä maakunnassa on rikoksia ennaltaehkäisevä vaikutus ja lupapalvelujen sujuvuus tulee taata myös kaupunkiseutujen ulkopuolella toteavat Pohjois-Pohjanmaan Perussuomalaiset hallituksen kokouksen julkilausumassa.

7.3.2016 vapaasti julkaistavaksi
Kirjoitettu 7.3.2016