Teurajärvi puheenjohtajaksi, Vähämäki ehdolle

Tiedote, vapaa julkaistavaksi

Kansanedustajat_Pirkko_Mattila_ja_Ville_Vähämäki
Kuvassa Kansanedustajat Pirkko Mattila ja Ville Vähämäki (Kuva: Henna Kupsala)
Syyskokousväkeä
Kuvassa syyskokousväkeä. Eduskuntavaaliehdokas Matti Viitala, joka on kuvassa seisaalla, pitää puhetta (Kuva: Henna Kupsala)

Perussuomalaisten Pohjois-Pohjanmaan piiri teki henkilövalintoja ja toimintalinjauksia sääntömääräisessä syyskokouksessa Muhoksella. Piirin puheenjohtajaksi valittiin insinööri Jari-Pekka Teurajärvi, 38 Oulusta.
Piirihallitukseen valittiin:
  • Tero Kokko (Kuusano) varalla Esko Törmänen (Kuusamo),
  • Anne Snellman (Oulu) varalla Veijo Väänänen (Oulu),
  • Juho Kellolampi (Pudasjärvi) varalla Raimo Puolakanaho (Taivalkoski),
  • Harri Sanaksenaho (Ii) varalla Jussi-Pekka Honkanen (Tyrnävä),
  • Veikko Laurukainen (Siikajoki) varalla Jari Ojala (Siikajoki),
  • Lasse Mikkola (Raahe) varalla Arvo Latomaa (Raahe),
  • Mika Pietikäinen (Kärsämäki) varalla Jarmo Viinala (Haapavesi),
  • Matti Viitala (Haapajärvi) varalla Tiina Hirvinen (Reisjärvi),
  • Eero Erkkilä (Nivala) varalla Marko Honkala (Oulainen),
  • Marko Koskela (Sievi) varalla Tarmo Hirvelä (Ylivieska),
  • Lare Inkala (Oulu) varalla Olli Rundgren (Oulu),
  • Janne Koskela (Oulu) varalla Sirpa-Ahola Laurila (Oulu),
  • Aaro Paakkari (Oulu) varalla Hannu Siipola (Oulu),
  • Janne Halunen (Kempele) varalla Marko Pernu (Liminka),
  • Paula Juka (Muhos) varalla Ahti Moilanen (Utajärvi).

Piiri valmistautuu tuleviin eduskuntavaaleihin valmiina ajamaan pohjois-pohjalaisia teemoja, maa- ja metsätalouden sekä teollisia työpaikkoja. Pienten ja keskisuurten yritysten asemaa tulee parantaa perussuomalaisten esittämän alv-vapaan tulorajan nostolla ja huojennusalueen laajennuksella.

Perussuomalaiset toteavat myös, että maatalouttamme tarvitaan jo elintarvikeomavaraisuuden vuoksi, eikä metsätalouteen saa laittaa lisärasitteita esim. verotuksen kautta. Tulevan hallituksen on myös lunastettava lupaukset biotalouden työpaikoista, joita varten tarvitaan mm. nuorten koulutuspaikkoja ja väylänpidon riittäviä määrärahoja. Biotalouden koti on Suomen maakunnissa.

Perussuomalaiset vastustavat EU:n järjetöntä tukipolitiikka, huonoa talouden hoitoa ja liittovaltiokehitystä. “Suomelle on tulossa jäsenmaksuun korotusta tulevassa talousarviossa”, paikalla ollut kansanedustaja ja valtiovarainvaliokunnan jäsen kansanedustaja Ville Vähämäki totesi puheessaan kokouksessa, jossa ilmoitti olevansa käytettävissä ehdolle tulevissa eduskuntavaaleissa.

Ehdokaslistalla on kaksi paikkaa vapaana ja lista näyttää seuraavanlaiselta: Pohjois-Pohjanmaalta Sirpa Ahola-Laurila (Oulu), Janne Halunen (Kempele), Olli Immonen (Oulu), Vaili Jämsä-Uusitalo (Oulu), Henna Kupsala (Siikajoki), Juha Liukkonen (Ylivieska), Pirkko Mattila (Muhos), Lasse Mikkola (Raahe), Ahti Moilanen (Utajärvi), Anne Snellman (Oulu), Sebastian Tynkkynen (Oulu), Matti Viitala (Haapajärvi) ja Ville Vähämäki (Oulu). Kainuusta listalle on nimetty Eila Aavakare (Kajaani), Pentti Kettunen (Kajaani) ja Ari Korhonen (Sotkamo).

Ehdokaslista tullee saamaan lopullisen muotonsa tammikuussa 2015.

Lisätiedot:

Paula Juka